WOUTER BESSELS - advies
Wouter is als Pink Floyd-biograaf sinds 2015 als adviseur betrokken bij de producties van Pink Floyd Project. Zo staat hij mede aan de basis van de huidige reeks theatershows (The Wall, The Dark Side Of The Moon, Wish You Were Here, Animals) en komt het idee van de drie shows in Ahoy rondom De Kuip 1994 concerten uit zijn koker.
Bij de jaarlijkse Top 2000 concerten presenteert hij als ‘live dj’ op het podium het verhaal van 50 jaar Pink Floyd en geeft hij tekst, uitleg en leuke feitjes bij de gespeelde songs. Dat deed hij eerder drie seizoenen lang tijdens de Acoustic Echoes theatershows van Pink Floyd Project. Bij The Wall 40 Years theatershows is hij op het podium te zien als figurant en ook helpt hij Annelies Hendriksma met de merchandise. In het dagelijks leven is Wouter journalist bij Dagblad van het Noorden.
Bij de jaarlijkse Top 2000 concerten presenteert hij als ‘live dj’ op het podium het verhaal van 50 jaar Pink Floyd en geeft hij tekst, uitleg en leuke feitjes bij de gespeelde songs. Dat deed hij eerder drie seizoenen lang tijdens de Acoustic Echoes theatershows van Pink Floyd Project. Bij The Wall 40 Years theatershows is hij op het podium te zien als figurant en ook helpt hij Annelies Hendriksma met de merchandise. In het dagelijks leven is Wouter journalist bij Dagblad van het Noorden.
AIKE DIRKZWAGER - regisseur, concept en storyboard visuals
Aike Dirkzwager is een regisseur met veel gevoel voor complexe vertelstructuren binnen het teksttoneel en muziektheater. Hij heeft veel ervaring met het bewerken van literatuur voor theater, begeleidt makers bij de ontwikkeling van hun concept, en voert op verzoek de eindregie en redactie van een voorstelling. Hij werkt zowel in het muziektheater, jeugdtheater, met cabaretiers, muziekensembles als in het klassieke toneel. Hij is sinds 2018 regisseur en artistiek leider van Pink Floyd Project waarmee hij samen de producties Acoustic Echoes en The Wall 40 Years maakte. In 2022 regisseerde hij Pink Floyd Project's nieuwste show: Return To The Dark Side of the Moon, die nu in de Nederlandse theaters is te zien.
MARC DE BRUIN - manager, boeker en promotor
Marc behartigt sinds 2014 de belangen van Pink Floyd Project. Met zijn partners en bedrijf MBN Producties boekt hij de band in theater, zalen en hallen. Hij is producent/eindverantwoordelijke van al onze shows en bedenkt samen met de band alle 'long term' concepten en zet nauwkeurige promo strategieën in om Pink Floyd Project op de beste manier in de markt te zetten.
REMON VISSER - technisch producent
Als technisch producent bedenkt Remon alle technische toepassingen en organiseert dat wat de regisseur en band aan hem vragen voor een show/tour. Daarnaast maakt hij het toepasbaar zodat er ook daadwerkelijk mee getourd kan worden. De technisch producent begeleidt de tourmanager met de technische en logistieke voorbereidingen per show. Remon is daarnaast eigenaar van het bedrijf dat Pink Floyd Project al 17 jaar voorziet van AV-materiaal.
TANJA BUSKING - visuals
Tanja Busking is sinds 2015 onderdeel van het creatieve team bij de XL shows van Pink Floyd Project. In 2019 werkte ze samen met Jarno Burger als visueel duo voor The Wall 40 Years, waar ze de kracht van visuele effecten inzetten om het verhaal op een spectaculaire manier te versterken. Hun unieke stijl, die 3D-animatie, illustratie en cinematografische visuals combineert, geeft de show een geheel eigen karakter. Tanja is ook verantwoordelijk voor de meeste promotievideo's van dit project en werkt momenteel samen met regisseur Aike Dirkzwager aan Pink Floyd in de Kuip '94 en de Wish You Were Here tour, waarbij haar veelzijdige beeldtechnieken een belangrijke meerwaarde bieden aan de shows.
LARS ZWIER - lichtontwerp
Lars Zwier is een van de jongste en meest getalenteerde technici in het team. Hij is verantwoordelijk voor het lichtontwerp van de shows; zowel het ontwerp als het bedienen van het licht tijdens de show staat op zijn conto. Zijn oog voor detail en timing is bizar. En natuurlijk is hij, met de andere jongens, altijd als eerste op locatie om de hele show op te bouwen.
MIKE GOOSEN - 'Front Of House' audio engineer
Mike Goosen is vanaf de oprichting van Pink Floyd Project in 2005 de audio engineer.
Hij is verantwoordelijk voor het zaalgeluid en de surround mix. In de livemuziek is Front Of House (FOH) het deel van de apparatuur dat op het publiek is gericht: het PA-systeem. Als FOH-geluidsman moet je een goed 'oor-knop-coördinatie ontwikkelen. Kort gezegd, moet je datgene wat je wil horen of wil corrigeren in het geluidsbeeld, kunnen vertalen naar het draaien aan knoppen of het schuiven van faders. Hij is ook verantwoordelijk voor de line- en soundcheck van de band. Bij de line-check wordt gecontroleerd of het hele systeem goed is aangesloten en niet stoort; bij de soundcheck wordt het geluid op gedetailleerde wijze uitgemixt en in balans gezet.
Mike zorgt voor een fenomenaal zaalgeluid dat, volgend kenners, gerekend mag worden tot een van de beste in theaterland.
Hij is verantwoordelijk voor het zaalgeluid en de surround mix. In de livemuziek is Front Of House (FOH) het deel van de apparatuur dat op het publiek is gericht: het PA-systeem. Als FOH-geluidsman moet je een goed 'oor-knop-coördinatie ontwikkelen. Kort gezegd, moet je datgene wat je wil horen of wil corrigeren in het geluidsbeeld, kunnen vertalen naar het draaien aan knoppen of het schuiven van faders. Hij is ook verantwoordelijk voor de line- en soundcheck van de band. Bij de line-check wordt gecontroleerd of het hele systeem goed is aangesloten en niet stoort; bij de soundcheck wordt het geluid op gedetailleerde wijze uitgemixt en in balans gezet.
Mike zorgt voor een fenomenaal zaalgeluid dat, volgend kenners, gerekend mag worden tot een van de beste in theaterland.
MAX HOEKSTRA - podiumgeluid
Max Hoekstra is verantwoordelijk voor het podiumgeluid, het geluid dat de muzikanten moeten horen op het podium. Met de zogenaamde 'in-ear' techniek, waarbij alle musici oortjes in hebben, zorgt Max voor een optimaal en goed gebalanceerde audio mix. De musici zijn kritisch maar Max 'nailt' het door iedereen op het podium te voorzien van een perfecte individuele mix, precies afgestemd op de wensen van de muzikant.
SIETSE DE VOS - alleskunner
Sietse de Vos is onze bouwer en troubleshooter. Hij neemt het voortouw op het gebied van de op- en afbouw van de show in een theater. Ook is hij verantwoordelijk voor de changementen in de show en begeleid hij, getimed, de musici op- en af- van het podium op.
ERIK KOENDERS - videoprojectie
Erik Koenders is verantwoordelijk voor de systeem-, licht en videotechniek en -projectie. Dit houdt in dat hij ervoor zorgt dat het publiek alle beelden haarscherp te zien krijgt en dat het licht de hele show optimaal blijft presteren. Daarnaast is Erik videotechnicus en zo technisch aangelegd dat hij overal op ingezet kan worden.
WIEBE KOOTSTRA - tourmanagement
Wiebe Kootstra is productie/tour - en stagemanager en eindverantwoordelijke voor de hele productie. Hij is centraal aanspreekpunt voor de band, de crew en het theater. Hij begeleidt band- en crewleden en voorziet hen van alle informatie die nodig is op een showdag. Ook doet hij de zogenaamde 'advancing': het voortraject waarin alle hospitality en technische wensen/eisen worden afgestemd met de desbetreffende organisatie. Voor iedereen in de productie creëert hij continuïteit. Bijvoorbeeld: elke kleedkamer die de bandleden inlopen heeft dezelfde faciliteiten als de dag ervoor. Dat geeft rust en zorgt ervoor dat zij zich 100 procent kunnen focussen op het optreden.
ANNELIES HENDRIKSMA - merchandise
Annelies Hendriksma is de lieftallige dame die u vindt bij de merchandise in de foyer van het theater. Zij staat klaar om al uw vragen te beantwoorden die met de show te maken hebben en verkoopt u met liefde en advies een t-shirt, cap of hoodie. Naast de merchandise is ze ook een fijne p.a. (personal assistent) voor de band.