Maandag wordt de uitgave van Pink Floyds remasters en de collector’s campagne luister bijgezet met het opnieuw oplaten van een opblaasbaar varken boven de elektriciteitscentrale in het Londense elektriciteitscentrale. Dat beeld werd de hoes van het album ‘Animals’, dat 35 jaar geleden verscheen.
De ‘Why Pink Floyd’-campagne van platenfirma EMI, met onuitgebrachte muziek, verzamelaarsedities en remasters, gaat volgende week van start met de uitgave van de 14 geremasterde studioplaten in de reeks ‘Discovery Editions’ op cd, naast een speciale uitgave van ‘The Dark Side of The Moon’ met onuitgegeven muziek uit de archieven van Pink Floyd. De zogenaamde ‘Experience and Immersion’ editie van ‘Wish You Were Here’ en ‘A Foot In The Door – The Best of Pink Floyd’ volgen op 7 november. ‘The Wall’ krijgt dezelfde opfrisbeurt op 27 februari volgend jaar.
De overgebleven leden van Pink Floyd, Nick Mason, Roger Waters en David Gilmour, zullen het evenement maandag niet bijwonen.